"מגבית חירום" • הכנסת אישרה: 14.400 ש"ח קנס למי שיטריד מוקדי חירום

    ישראל פריי No Comments on "מגבית חירום" • הכנסת אישרה: 14.400 ש"ח קנס למי שיטריד מוקדי חירום
    16:15
    26.05.24
    אבי יעקב No Comments on שריפת ענק בליפתא: כביש בגין נחסם; מטוסים מכבים את האש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת אישרה היום בקריאה ראשונית הצעת חוק ולפיה, בעל קו שממנו יצאה שיחה מטרידה למוקדי החירום ייקנס ב-14,400 שקל. בוועדת החוקה של הכנסת התברר שכל שיחה חמישית למוקד 100 היא שיחה מטרידה.

    את ההצעה יזמו חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי, עומר בר-לב ומרב מיכאלי, שמבקשים לקבוע עבירה חדשה בחוק העונשין. על פי הצעתם, קריאת שווא למוקד חירום והצלה – מוקד החירום של המשטרה, מגן דוד אדום, שירותי כבאות והצלה ודומיהם – תהיה עבירה פלילית שעונשה קנס בסך 14 אלף ו-400 שקלים. במקרה של פניות שנעשו במטרה לשבש את עבודת כוחות החירום וההצלה, העונש על כך יהיה קנס בסך 75 אלף ו-300 שקלים.

    נציג המשטרה רפ"ק ג'ורג' קיוורקיאן אמר "התופעה מאוד מכבידה ומפריעה לנו בעבודה. כ-20% מכעשר מיליון שיחות בשנה שהם כשתי מיליון שיחות בשנה, הן שיחות מטרידות. שיחת הטרדה עלולה לעלות בחיי אדם. משמעות הצעת החוקר היא שבשנה יפתחו מאות אלפי תיקים פליליים. לא נוכל לפתוח כמות כה גדולה של תיקים פליליים. זה דורש כח אדם עצום. ההמלצה שלנו היא פעולות מניעה ולא רק ענישה".

    נציגת מד"א אמרה כי הם פועלים לפי נוהל דומה. לדבריה, "23% מהשיחות, למוקד מד"א, הן שיחות הטרדה. מחודש מרץ השנה עד היום, נטרלנו 230 אלף שיחות מטרידות. אנו מאפשרים להם לחייג למספר אחר בתשלום אם הוא יזדקק לטיפול רפואי".

    ח"כ ענת ברקו מהליכוד הביעה התנגדות לחוק, "אני נגד הכתמת אדם ברישום פלילי עקב מעשה קונדס. צריך להציג נתיב שאינו פלילי". לעומתה יוזם החוק סלומיאנסקי אמר: "הרעיון להצעת החוק עלה כשנחטפו שלושת הנערים. אז נטען, כי לא הייתה התייחסות רצינית לאותה שיחת טלפון. המשטרה הסבירה שקרוב ל-60% מהשיחות, מקורם בהטרדות, צריך לשים לכך סוף. זה גורם נזקים ואולי אף אבדות בנפש. אני מציע קנס כספי מדורג, עונש משמעותי שירתיע מפני משחק".



    0 תגובות